13.06.2018
V rokoch 2016 - 2018 realizovala ZŠ Staničná 13 v spolupráci so školami vo Francúzsku, Poľsku, Španielsku a Taliansku projekt Erasmus+ pod názvom
"Invent an ideal school through a European Experience", ktorého cieľom bolo modernizovať školy vzájomným porovnávaním vzdelávacích systémov a zavádzať v nich inovácie. Zároveň viesť žiakov k vzájomnému porozumeniu a medzinárodnej spolupráci, ktorej výsledkom je model ideálnej školy, odrážajúci súčasné potreby mladých Európanov.
Každá z partnerských škôl bola raz počas dvojročného obdobia hostiteľskou inštitúciou. Jej návšteva bola príležitosťou oboznámiť sa s jej školským systémom a byť inšpiráciou k modernizácii ostatných škôl. Počas vzdelávacej aktivity v partnerskej škole formovali žiaci svoje predstavy o ideálnej škole, učitelia aj žiaci sa zúčastňovali vyučovacieho procesu a vytvárali mediálne produkty o svojom pobyte - spomienkové videá a fotoknihy. Každú školu navštívili dvaja učitelia a traja žiaci z miestneho projektového tímu Erasmus+.
Žiaci aj učitelia zapojení do realizácie projektových aktivít prezentovali svoje skúsenosti a zážitky z dvojročnej medzinárodnej spolupráce učiteľom košických škôl, aj učiteľom zo Základnej školy Staničná 13 na prezentačnom seminári Erasmus + , ktorý sa konal
13. júna 2018 v jej priestoroch.
Zástupcovia žiakov na ňom predstavili model ideálnej školy (výsledok dvojročnej spolupráce), do ktorého implementovali osvedčené princípy jednotlivých školských systémov. Škola odráža praktické potreby mladých Európanov., ktorí chcú, aby v nej bol dôraz kladený na výučbu cudzích jazykov, a na veci potrebné pre život. Do vyučovania navrhujú zahrnúť viac projektovej práce a prepojenia teórie s praxou. Ocenili by nej priestor pre tvorivosť, individualitu a možnosť zapojiť sa do chodu školy. Návrh ideálnej školy je dostupný na webovej stránke projektu erasmusidealschool.webnode.sk. Môže slúžiť ako inšpirácia pre ostatných učiteľov, riaditeľov škôl, či odborníkov pôsobiacich v oblasti školského vzdelávania. každý účastník seminára obdržal zbierku návrhov organizácie ideálnej školy v printovej podobe.
V diskusii odpovedali žiaci na množstvo otázok o práci na projekte, vyučovacom procese v partnerských školách, voľnočasových aktivitách, ale aj o živote v rodinách počas zahraničnej vzdelávacej aktivity.
Po dvoch rokoch, ktoré ubehli ako voda vysoko hodnotíme dopad projektu na našu školu, ale aj jeho prínos pre samotných žiakov. Ich účasť v projekte u nich zvýšila povedomie o vlastnej škole i jej potrebách. Medzinárodná spolupráca im umožnila zdokonaliť si komunikačné zručnosti v cudzích jazykoch, zlepšiť sociálne a digitálne kompetencie i zvýšiť kultúrne povedomie. Realizáciou jednotlivých projektových aktivít sa u žiakov vo veľkej miere rozvinulo ich kritické myslenie, zdravé sebavedomie, ale aj tímový duch, či prezentačné zručnosti.
Mgr. D.Lopatníková, koordinátorka projektu
Viac fotiek ...